De beste vakantie! en de eerste week wildlife - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thomas Aalderink - WaarBenJij.nu De beste vakantie! en de eerste week wildlife - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thomas Aalderink - WaarBenJij.nu

De beste vakantie! en de eerste week wildlife

Blijf op de hoogte en volg Thomas

11 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Daar ben ik weer! De vakantie zit erop en ik zit weer lekker in de schoolbanken. Maar eerst wat over de vakantie. De eerste twee weken van de vakantie waren niet zo boeiend. Ik spendeerde mijn tijd aan hardlopen, uitslapen, beetje boodschappen doen, wat dingen regelen voor de vakantie etc. niet zo boeiend dus we gaan snel door naar de laatste twee weken van de vakantie! Op 22 april stapte ik op het vliegtuig naar Kaapstad! Na een klein uurtje vliegen was ik zo ongeveer aan de andere kant van Zuid-Afrika en het eerst wat ik daar deed was…. wachten. Ik lande zelf namelijk rond 5 uur, maar moest nog ruim 4 uur wachten op Paulien. De uren duurde lang en ik heb mezelf vermaakt met het spelen van Footballmanager en eten. Uiteindelijk na uren wachten was het half 10 en kwam Paulien uit de gate lopen! Een heerlijk moment! Na ruim 2 maanden eindelijk weer samen!

We werden opgehaald door een taxi van ons eerste hotel, en niet zomaar taxi maar een gruwelijk dikke Mercedes AMG (Paulien snapte niet waarom ik hier zo enthousiast van werd). Het eerste hotel was prachtig! Onze kamer had een enorm super zacht bed, een hele stap vooruit ten opzichten van mijn dunne eenpersoons matrasje in port Alfred. De badkamer had een bad en een hele fijne douche. De volgende dag kwamen we voor het eerst bij het ontbijt en dat viel niet tegen! Champagne en oesters, verschillende warme gerechten (eggs benedict etc.) en een buffet met alles erop en eraan. Een heerlijk begin van de dag, ook omdat we uitzicht hadden op de tafelberg. We zaten in Waterfront, dit is een luxe wijk aan de haven en het was prachtig. Op dag één zijn we met de boot naar Robbeneiland geweest, waar wij een rondleiding kregen van een oud gevangene. Een boeiende en indrukkwekkende ervaring. ’s Middags hebben we de omgeving een beetje verkent, rondgekeken en naar het aquarium geweest. Op dag 2 stond de tafelberg op het programma. Het was prachtig weer en hadden een mooi uitzicht. Helaas moesten we wel anderhalf uur wachten op de kabelbaan, maar het was het waard. De volgende dag was het al weer tijd voor de volgende bestemming: Aquila game reserve. Met onze gehuurde VW Polo Vivo moesten we ongeveer 2 uur land inwaarts rijden. De rit was prachtig! Het begon met een indrukwekkende 8 kilometer lange tunnel en daarna mooie landschappen. Onze Polo werd even goed getest met wat flinke hellingen en haarspeld bochten, maar hij kon het aan. Onderweg zagen we ook de eerste dieren zoals bavianen en struisvogels. Eenmaal bij Aquila werden we ontvangen met een glaasje bubbels konden we meteen aanschuiven voor de lunch. Na de lunch konden we in ons huisje en die was prima. Een groot bed, een bad, en een buiten douche. Maar daar kwamen we niet voor, we kwamen voor de dieren en dus hup! De safari auto in en het park in! Het duurde even voordat we er in konden omdat meneer en mevrouw buffel voor de ingang stonden. Met wat vertraging gingen we dan uiteindelijk het park in. Olifanten, buffels, nijlpaarden, leeuwen, etc. bijna alles kwam voorbij. Het hoogtepunt van de drive was mevrouw neushoorn die even niet zo’n trek had in ons, en dat duidelijk maakte door op ons af te rennen, we moesten er vol gas vandoor! Even schrikken maar wel spannend! Bij terugkomst stond het diner klaar en gingen we naar bed. De volgende dag vroeg op voor onze tweede drive, ook deze keer zagen we veel, onder andere een aantal giraffen. Na de drive bezochten we een opvang plek voor leeuwen en luipaarden die het niet zelf konden redden. Bij terugkomst nog even ontbijten en daarna weer naar de volgende bestemming namelijk Simonstown. Een uurtje of drie rijden verder waren we een stuk zuidelijk. Simonstown is een klein plaatsje aan de False bay, ongeveer een uurtje rijden ten zuiden van Kaapstad. Ons verblijf hier was een prachtige kamer in een huis met twee andere kamers. Onze kamer was prachtig, met name het uitzicht! Op Facebook staan foto’s van onze reis dus kijk maar wat ik bedoel. Dit was zeker geen beroerde plek om mijn verjaardag te vieren. Paulien had verjaardagskaarten van thuis voor me meegenomen, we zijn taart wezen eten, en van Paulien kreeg ik een prachtig horloge dus ik heb me zeker jarig gevoeld. Vanuit Simonstown hebben we verschillende plekken bezocht. We zijn met een boot naar seal island geweest, de naam zegt het al een eiland met heel veel zeehonden. We zijn ook naar Stellenbosch geweest en hebben daar een wijnhuis bezocht. Een van de bekendste plekken van Simonstown is Boulders beach, en dat is vanwege de pinguïns. Toch leuk om een keer met een pinguïn op het strand te liggen toch? Verder hebben we heerlijk gegeten bij leuke restaurantjes, bij ons zwembad gelegen (die laten we zeggen nogal verfrissend was), rondgereden, etc. Het was echt heerlijk om gewoon weer samen leuke dingen te doen. Alles wat we gedaan hebben was super maar het beste van alles is dat ik het weer samen kon doen met Paulien, dat heb ik enorm gemist. Helaas komt aan al het leuke een einde. Op de laatste dag zijn we nog helemaal naar het zuiden gereden, naar kaap de goede hoop. Het weer zat mee en hebben daar wat rond gekeken, het was prachtig en een mooie afsluiter. In Kaapstad hebben we nog even wat gegeten en wat gewinkeld, maar toen was het echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Paulien vloog die avond naar huis, ik moest wachten tot de volgende ochtend. Na ons afscheid (wat een kut moment was) ben ik naar mijn hotel gegaan bij het vliegveld om daar te gaan slapen. De volgende dag vloog ik weer terug naar Port Elizabeth en was de vakantie voorbij.

Oké! Tijd voor school. Omdat ik nogal vroeg aankwam op het vliegveld moest ik 7 uur wachten voordat ik opgehaald werd om te vertrekken naar Alicedale. Alicedale is een klein plaatsje tussen Port Elisabeth en Port Alfred maar dan een flink stuk landinwaarts. Het plaatsje stelt echt niks voor en ligt in de middel of nowhere. Mijn verblijfplaats (en die van de 20 andere studenten) ligt op het terrein van een hotel en golf resort (Bushman sands). Samen met mijn kamergenoot heb ik de grootste kamer. Het huis is verder prima! Een grote woonkamer en genoeg badkamers. Naast ons huis staat het klaslokaal waar wij al onze lessen hebben. De lunch en het diner worden geregeld voor ons, dit betekent dat wij twee keer paar dag kunnen aanschuiven voor een warme maaltijd, en die vallen tot zo ver zeker niet tegen! Naast de deur zit ook een kroegje, niet groot maar wel gezellig! De eerste week zit er nu op en ik heb al veel les gehad. Deze week hebben we het met name gehad over de verschillende dieren die we hier gaan tegenkomen, hoe ze te herkennen, en hoe zij leven. Ik vind dit zelf echt leuk om over te leren! Onze leraar heeft veel werk gedaan voor wildlife parken en kan 450 vogels en ongeveer 800 zoogdieren herkennen, behoorlijk indrukwekkend als je het mij vraagt! Het dorpje zelf stelt niet veel voor, er is een postkantoor, een paar kleine supermarktjes en een drankwinkel. Tot nu toe bevalt het me prima, we hebben een leuke groep en de lessen zijn heel boeiend! Volgende week hebben we ons eerste practicum en gaan we naar een cheeta opvang om daar cheeta’s te aaien. Ik zal snel weer een verslag schrijven en jullie op de hoogte houden over alles wat ik doe hier!

  • 11 Mei 2015 - 23:19

    Henk:

    Tjonge Thomas, dat zijn nog eens verhalen. Dit maakt duidelijk waarom deze Grand Tour zo ongelooflijk waardevol is. Onvergetelijk. Je geniet en dat blijkt uit alles waarover jij schrijft. Keep up this good work!

  • 12 Mei 2015 - 16:30

    Pa:

    Ha zoon,

    Mooi verhaal van prachtige belevenissen. Zo te horen is Zuid Afrika een prima keuze voor je Grand Tour! Ik zou zo met je mee willen doen, zowel wat betreft wild life als golf.

    Groeten,

    je vader

  • 12 Mei 2015 - 19:32

    Wilma:

    Wat heb jij weer veel gezien en gedaan.
    Het klinkt allemaal fantastisch!!
    Heb je soms niet het gevoel dat je droomt?
    Wel spannend met die neushoorn! Toch maar beter naast pinguïns op het strand
    Erg leuk en fijn dat Paulien bij je is geweest.
    School klinkt ook interessant! hele andere vakken dan je gewend bent.
    Geniet van deze bijzondere tijd!!

    Lieve groet van Wilma

  • 12 Mei 2015 - 20:08

    Frederike:

    Ha neefje,
    Heel vet die vakantie van je! Klinkt heerlijk :-)
    En fijn dat je Paulien weer even hebt gezien.
    Geniet ervan de laatste maandjes. Ik weet uit ervaring dat de tijd voorbij vliegt ;-)
    Liefs Frederike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 2483

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 04 Juli 2015

Grand Tour Zuid Afrika

Landen bezocht: